Володимир АДАМ: «Я не шкодую. Бачу, що ті знання якими володію можу їх застосовувати у практичній площині і вони сіють добре зерно для громади»

Ред.: З моменту коли нова Миколаївська міська ад­міністрація приступила до виконання своїх повнова­жень минуло півроку. Це достатньо великий проміжок часу, щоб визначитись з напрямком руху та сформу­вати організаційну структуру роботи всіх підрозділів. Тож, пане Володимире, пропоную розпочати наше спілкування саме з кадрового питання.

Виконавчий комітет подав оголошення про від­криття вакансій в органах місцевого самоврядування. Та наскільки відомо більшість кандидатів у Миколаїв­ській міській раді було взято по переводу або добору, минаючи конкурсні засади через дію жорсткого ка­рантину. Постає питання: чи ситуація залишиться без змін, чи все таки міська рада оголошуватиме конкурс?

В. Адам: Після того як рішенням сесії був затвер­джений штат Миколаївської міської ради на 2021 рік, потрібно було вирішити питання, яким чином, в межах карантину, наповнити штат фаховими людьми та знав­цями проблем, які є в певній з галузей діяльності того чи іншого відділу. Є два рішення Кабінету Міністрів: № 211 – «Про запобігання поширенню в країні гострої респіраторної хвороби Covid-19» та постанова № 230, якою передбачено утриматися від оголошення нових конкурсів на посади органів місцевого самоврядуван­ня. Звичайно, хотілося щоб конкурс відбувся якнайш­видше. Але в даних умовах конкурс зможе відбутися лише тоді , коли буде припинена дія постанови № 211. Якщо карантинні обмеження дадуть нам це зробити, то конкурс ми проведемо найближчим часом. Зако­нодавство дозволяє нам це зробити упродовж двох місяців після закінчення карантину.

Ред.: Втім конкурсні засади – це змагальність, в якій перемогу отримує найкращий. На скільки Мико­лаївська адміністрація оцінює фаховість працівників взятих по добору? Чи справляються вони з своїми по­садовими обов’язками? Адже, одна справа працюва­ти в маленькому містечку чи селі, а інше коли це вже велика територіальна громада. Це зовсім інша сфера діяльності та інші обов’язки.

В. Адам: На якість виконання посадових обов’язків впливає комунікація між працівниками у міській раді та між різними відділами, а також і безпосередньо фа­ховість керівників структурних відділів. Крім того, ми розробили графіки навчань для підвищення кваліфі­кації працівників міської ради, які, в межах карантин­них заходів, ми проводимо як в дистанційному режи­мі так і шляхом роздаткових матеріалів. За це в нас відповідає відділ кадрової та організаційної роботи. Щодо ефективності виконання завдань, напрямків ро­боти і цілей, які поставленні, звичайно, є зауваження, десь є недопрацювання. Незважаючи на те, що люди приймалися на роботу шляхом добору, кожного кан­дидата вивчала комісія, пріоритетом була фаховість людини: досвід попередньої роботи, знання, вміння, навики.

Робота в органах місцевого самоврядування це такий досить специфічний досвід, тому що це не кла­сична роль службовця. Тут є і політична складова і завдання, котрі потрібно виконувати. От, тому в пев­них моментах люди можуть губитися. Та попри це, ми бачимо і потенціал в наших людях. Чим дальше ми рухаємось, тим все менше і менше недоліків в роботі виникає.

Ред.: А особисто Ви не шкодуєте, що перейшли пра­цювати з викладацької сфери в сферу публічного ме­неджменту ?

В. Адам: Я не шкодую. Це є новий для мене досвід. Бачу, що ті знання якими володію, я можу їх застосо­вувати тут на практиці і вони сіють добре зерно для громади.

Ред.: Від кадрових питань давайте перейдемо в площину господарської діяльності Миколаївської міської ради. Кожна нова влада, як правило, має свої напрямки та бачення розвитку. Відповідно, хотілось б почути від Вас, як представника нової адміністрації про вектори руху, які для себе намітила міська рада. В якому напрямку рухається громада? За рахунок чого вона буде жити: чи тільки за рахунок субвенцій, чи можливо є якісь програми, або розвиткові проєкти, які дозволять їй бути самодостатньою, розвиватися та багатіти?

В. Адам: Кадрова якість – це один з елементів успішної громади. Тому для

Миколаївської адміністрації – це один з важливих напрямків роботи. Також ми зосереджуємо свою ува­гу на розв’язанні екологічних проблем: вивезення та утилізація побутових відходів, ліквідації стихійних сміттєзвалищ. В окремих старостинських округах з цим є деякі труднощі. Ще одним вектором роботи є підвищення зайнятості населення, тобто збільшення робочих місць.

Ред.: За рахунок чого ви плануєте це здійснювати? Які напрямки чи можливо програми створюватимуть додану вартість?

В. Адам: Міська рада активно працює над тим, щоб викорінити негативне явище використання незакон­ної праці. Мова йде про те, що деякі підприємці про­довжують мати трудові відносини з найманими пра­цівниками, але не оформлюють їх у законодавчому полі. Також, є певні ідеї по створенню робочих місць, але це наразі напрацювання та попередні домовлено­сті, тому я не буду на цьому зупинятися, наразі, деталі­зовано. Також проводиться робота щодо забезпечен­ня надходження акцизного податкового збору. Крім цих напрямків міська рада скеровуватиме кошти гро­мади на ремонт та реконструкцію вулиць, тротуарів всіх населених пунктів, освітлення населених пунктів, встановлення камер відеоспостереження задля без­пеки. Працюємо над цільовою програмою розвитку добросусідства, партнерства, обміну досвідом. Не так давно було підписано Меморандум з сусідніми тери­торіальними громадами: Новороздільською, Розва­дівською та Тростянецькою.

Ред.: На сесіях Миколаївської міської ради депу­тати доволі часто озвучують питання, що постають із розподілом земельних наділів. До прикладу, є такий факт, що земельні території поблизу якогось певного села отримують люди, які не те, що не є мешканцями громади, а навіть і сусідами. Ці факти є крикливими, адже йде мова про великі ділянки, які намагаються приватизувати приїжджі. Чи можете Ви прокомен­тувати цю ситуацію: наскільки Миколаївська міська адміністрація контролює дану проблему і чи є змога припинити цей безлад?

В. Адам: Права у міської ради на землю з’явля­ються після моменту її реєстрації. Питання, які вини­кають щодо земельних наділів стосуються лише тих ділянок, які знаходяться за межами населених пунк­тів, тобто Миколаївська громада ними ще не розпоря­джається. Відповідно до закону ці землі є державною власністю, тобто їх розпорядником є Держгеока­дастр. Після того як була утворена громада, обласним управління Держегеокадастру було передано у кому­нальну власність лише 243 земельних ділянки за­гальною площею, якщо я не помиляюсь 1870 га. Ми їх зареєстрували. Але це лише незначна частина тих зе­мельних наділів, які мають перейти у власність нашої громади. До сьогоднішнього дня відділом земельних відносин було проведено роботу, щодо оцінки земель проінвентаризованих, тобто які мають кадастровий номер, аби визначити, що це за землі, їхні межі та інше. На рахунок земель, що поза межами населених пунктів – процес їх передачі нашій громаді відбува­ється доволі повільно зі сторони Держгеокадастру.

Ред.: Гаразд, як щодо земель, які є у власності Ми­колаївської багато земельних наділів – пустує. У чому причина: немає фермерів чи людям не цікаво вести господарство? Чи міська рада бачить механізми вирі­шення цієї проблеми? Земля – це цінний ресурс, який можна задіяти в місцевій економіці і вона може при­носити чималий дохід для бюджету.

В. Адам: Така проблема, як правило, є з земельни­ми ділянками які, все ж таки, знаходяться за межами населеного пункту і до слова, ці землі мають конкрет­ного власника. Є відповідні зміни в законодавчій базі, які вступлять в силу з липня 2021 року, за якими буде покладатися повна відповідальність на власни­ка земельної ділянки за захаращення свого ж наділу.

Ред.: Чи означає, що власник може платити штраф? Чи, приміром, в нього можуть вилучити землю?

В. Адам: Так, звісно. Мова йде не тільки про штраф­ні санкції, а й про вилучення чи позбавлення права власності за використання ділянки не за цільовим призначенням та не використанням її в цілому.

Ред: Дякую, пане Володимире за розмову!

В. Адам: Навзаєм!

Розпитувала Ірина Телька

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *