Ред.: З моменту коли нова Миколаївська міська адміністрація приступила до виконання своїх повноважень минуло півроку. Це достатньо великий проміжок часу, щоб визначитись з напрямком руху та сформувати організаційну структуру роботи всіх підрозділів. Тож, пане Володимире, пропоную розпочати наше спілкування саме з кадрового питання.
Виконавчий комітет подав оголошення про відкриття вакансій в органах місцевого самоврядування. Та наскільки відомо більшість кандидатів у Миколаївській міській раді було взято по переводу або добору, минаючи конкурсні засади через дію жорсткого карантину. Постає питання: чи ситуація залишиться без змін, чи все таки міська рада оголошуватиме конкурс?
В. Адам: Після того як рішенням сесії був затверджений штат Миколаївської міської ради на 2021 рік, потрібно було вирішити питання, яким чином, в межах карантину, наповнити штат фаховими людьми та знавцями проблем, які є в певній з галузей діяльності того чи іншого відділу. Є два рішення Кабінету Міністрів: № 211 – «Про запобігання поширенню в країні гострої респіраторної хвороби Covid-19» та постанова № 230, якою передбачено утриматися від оголошення нових конкурсів на посади органів місцевого самоврядування. Звичайно, хотілося щоб конкурс відбувся якнайшвидше. Але в даних умовах конкурс зможе відбутися лише тоді , коли буде припинена дія постанови № 211. Якщо карантинні обмеження дадуть нам це зробити, то конкурс ми проведемо найближчим часом. Законодавство дозволяє нам це зробити упродовж двох місяців після закінчення карантину.
Ред.: Втім конкурсні засади – це змагальність, в якій перемогу отримує найкращий. На скільки Миколаївська адміністрація оцінює фаховість працівників взятих по добору? Чи справляються вони з своїми посадовими обов’язками? Адже, одна справа працювати в маленькому містечку чи селі, а інше коли це вже велика територіальна громада. Це зовсім інша сфера діяльності та інші обов’язки.
В. Адам: На якість виконання посадових обов’язків впливає комунікація між працівниками у міській раді та між різними відділами, а також і безпосередньо фаховість керівників структурних відділів. Крім того, ми розробили графіки навчань для підвищення кваліфікації працівників міської ради, які, в межах карантинних заходів, ми проводимо як в дистанційному режимі так і шляхом роздаткових матеріалів. За це в нас відповідає відділ кадрової та організаційної роботи. Щодо ефективності виконання завдань, напрямків роботи і цілей, які поставленні, звичайно, є зауваження, десь є недопрацювання. Незважаючи на те, що люди приймалися на роботу шляхом добору, кожного кандидата вивчала комісія, пріоритетом була фаховість людини: досвід попередньої роботи, знання, вміння, навики.
Робота в органах місцевого самоврядування це такий досить специфічний досвід, тому що це не класична роль службовця. Тут є і політична складова і завдання, котрі потрібно виконувати. От, тому в певних моментах люди можуть губитися. Та попри це, ми бачимо і потенціал в наших людях. Чим дальше ми рухаємось, тим все менше і менше недоліків в роботі виникає.
Ред.: А особисто Ви не шкодуєте, що перейшли працювати з викладацької сфери в сферу публічного менеджменту ?
В. Адам: Я не шкодую. Це є новий для мене досвід. Бачу, що ті знання якими володію, я можу їх застосовувати тут на практиці і вони сіють добре зерно для громади.
Ред.: Від кадрових питань давайте перейдемо в площину господарської діяльності Миколаївської міської ради. Кожна нова влада, як правило, має свої напрямки та бачення розвитку. Відповідно, хотілось б почути від Вас, як представника нової адміністрації про вектори руху, які для себе намітила міська рада. В якому напрямку рухається громада? За рахунок чого вона буде жити: чи тільки за рахунок субвенцій, чи можливо є якісь програми, або розвиткові проєкти, які дозволять їй бути самодостатньою, розвиватися та багатіти?
В. Адам: Кадрова якість – це один з елементів успішної громади. Тому для
Миколаївської адміністрації – це один з важливих напрямків роботи. Також ми зосереджуємо свою увагу на розв’язанні екологічних проблем: вивезення та утилізація побутових відходів, ліквідації стихійних сміттєзвалищ. В окремих старостинських округах з цим є деякі труднощі. Ще одним вектором роботи є підвищення зайнятості населення, тобто збільшення робочих місць.
Ред.: За рахунок чого ви плануєте це здійснювати? Які напрямки чи можливо програми створюватимуть додану вартість?
В. Адам: Міська рада активно працює над тим, щоб викорінити негативне явище використання незаконної праці. Мова йде про те, що деякі підприємці продовжують мати трудові відносини з найманими працівниками, але не оформлюють їх у законодавчому полі. Також, є певні ідеї по створенню робочих місць, але це наразі напрацювання та попередні домовленості, тому я не буду на цьому зупинятися, наразі, деталізовано. Також проводиться робота щодо забезпечення надходження акцизного податкового збору. Крім цих напрямків міська рада скеровуватиме кошти громади на ремонт та реконструкцію вулиць, тротуарів всіх населених пунктів, освітлення населених пунктів, встановлення камер відеоспостереження задля безпеки. Працюємо над цільовою програмою розвитку добросусідства, партнерства, обміну досвідом. Не так давно було підписано Меморандум з сусідніми територіальними громадами: Новороздільською, Розвадівською та Тростянецькою.
Ред.: На сесіях Миколаївської міської ради депутати доволі часто озвучують питання, що постають із розподілом земельних наділів. До прикладу, є такий факт, що земельні території поблизу якогось певного села отримують люди, які не те, що не є мешканцями громади, а навіть і сусідами. Ці факти є крикливими, адже йде мова про великі ділянки, які намагаються приватизувати приїжджі. Чи можете Ви прокоментувати цю ситуацію: наскільки Миколаївська міська адміністрація контролює дану проблему і чи є змога припинити цей безлад?
В. Адам: Права у міської ради на землю з’являються після моменту її реєстрації. Питання, які виникають щодо земельних наділів стосуються лише тих ділянок, які знаходяться за межами населених пунктів, тобто Миколаївська громада ними ще не розпоряджається. Відповідно до закону ці землі є державною власністю, тобто їх розпорядником є Держгеокадастр. Після того як була утворена громада, обласним управління Держегеокадастру було передано у комунальну власність лише 243 земельних ділянки загальною площею, якщо я не помиляюсь 1870 га. Ми їх зареєстрували. Але це лише незначна частина тих земельних наділів, які мають перейти у власність нашої громади. До сьогоднішнього дня відділом земельних відносин було проведено роботу, щодо оцінки земель проінвентаризованих, тобто які мають кадастровий номер, аби визначити, що це за землі, їхні межі та інше. На рахунок земель, що поза межами населених пунктів – процес їх передачі нашій громаді відбувається доволі повільно зі сторони Держгеокадастру.
Ред.: Гаразд, як щодо земель, які є у власності Миколаївської багато земельних наділів – пустує. У чому причина: немає фермерів чи людям не цікаво вести господарство? Чи міська рада бачить механізми вирішення цієї проблеми? Земля – це цінний ресурс, який можна задіяти в місцевій економіці і вона може приносити чималий дохід для бюджету.
В. Адам: Така проблема, як правило, є з земельними ділянками які, все ж таки, знаходяться за межами населеного пункту і до слова, ці землі мають конкретного власника. Є відповідні зміни в законодавчій базі, які вступлять в силу з липня 2021 року, за якими буде покладатися повна відповідальність на власника земельної ділянки за захаращення свого ж наділу.
Ред.: Чи означає, що власник може платити штраф? Чи, приміром, в нього можуть вилучити землю?
В. Адам: Так, звісно. Мова йде не тільки про штрафні санкції, а й про вилучення чи позбавлення права власності за використання ділянки не за цільовим призначенням та не використанням її в цілому.
Ред: Дякую, пане Володимире за розмову!
В. Адам: Навзаєм!
Розпитувала Ірина Телька