За статистикою 360 млн людей у світі є носіями англійської мови. Це не лише мова якою спілкуються американці та британці, її використовують як інструмент взаєморозуміння між народами у всьому світі. Тому, яку б країну ви б не відвідали, запитати дорогу або де можна пообідати, ймовірно, вам доведеться саме англійською.
З такою думкою погоджується і Наталя Попович-Мохналь, вчителька англійської мови з 7-річним стажем роботи в приватній школі.
«Я завжди кажу, що ми не повинні називати англійську мову – іноземною. Це вже має бути як друга мова, котру мають знати так само як і українську».
Пані Попович-Мохналь у своїй роботі працює здебільшого з дітьми віком від 4 років та школярами. Тому редакція вирішила поцікавитись як вмотивувати дітей та на що варто звертати увагу при вивчені англійської мови.
Найперше, як зазначалось вище, пані Наталя рекомендує не визначати англійську мову як іноземну. Тобто, не потрібно акцентувати увагу дітей на тому, що це щось нове.
«Це має бути рідне в їхньому повсякденному житті».
Сьогодні методика вивчення англійської кардинально відрізняється від тої за якою навчались колись розповідає Н. Попович-Мохналь.
«В нас було: дошка, слово, транскрипція і переклад – і ти вчиш. Що ти вчиш ти не розумієш, але вчиш бо повинен. Зараз все набагато простіше», – ділиться вчителька. Діти мають сприймати візуально. Тому у навчальному процесі пані Наталя використовує флеш-карти. Це такі друковані картки, на яких зображено певні предмети на певну тему, на яких написано англійською назву цього предмету.
«За такими картками діти вчать слова, вони їх бачать та повторюють. Потім ми граємо різні ігри з цими картками, а ігор можна придумати безліч».
Ще один метод, котрий Н. Попович-Мохналь використовує у своїй роботі, це метод відчуття. Він передбачає, що дитина, коли вивчає нове слово цей предмет вона тримає в руках.
«Цей метод дуже добре допомагає запам’ятати діткам нові слова. Наприклад, м’які іграшки, шкільні предмети і тд. Все залежить від теми заняття».
Відчути та побачити
«До кожної теми у нас є відео та пісні, котрі на заняттях ми слухаємо та відтворюємо. Це дуже ефективний спосіб, адже діти, вийшовши із заняття, наспівують пісні, тим самим закріпляють лексику, яку ми вивчили. Також у нас є фізкультхвилинки, на яких ми розминаємось, тим самим вивчаємо назви рухів англійською», – зауважує філологиня.
В час стрімкого розвитку технологій, можливості навчатись є не тільки в школі, але й в інтернет просторі. Велика кількість курсів, інтернет шкіл допомагають у вивченні мови, але чи є це ефективно для дітей?
«Звісно, що он-лайн навчання не є таким ефективним як живе спілкування. – каже пані Наталя. – В живому спілкуванні дітки спілкуються не тільки із вчителем, але й і з своїми однолітками. Вони можуть не проговорювати слова, але вони чують в класі це, чують від своїх однолітків, таким чином вони не усвідомлено запам’ятовують нові слова».
А як щодо старших учнів?
Насамперед, зауважує філологиня Н.Попопвич-Мохналь, старшим учням потрібно найголовніше – бажання.
«Якщо в людини є мета і бажання, то це буде для неї неважко. Є такі учні котрі думають, що достатньо просто відвідувати заняття, але це не спрацює. Дорослим потрібно більше прикладати зусилля, адже вивчення мови їм вдається дещо складніше».
Думку, що дорослим вчитись важче, готовий розвіяти Іван Буга, посадовець Миколаївської міської ради. Він на своєму прикладі демонструє, що вчитись ніколи не пізно, навіть якщо вам і за шістдесят.
Пан І.Буга поділився з редакцією своїм методом, котрий використовує у вивченні англійської мови. До речі, цей метод доступний кожному в кого є інтернет.
«Я включаю на YouTube відео, де автор читає історію англійською мовою. У такий спосіб одночасно роблю три речі: слухаю, читаю (оскільки внизу відео відображається текст) та повторюю за автором».
Також пан Буга додає, що одного, універсального методу як вивчити будь-яку іноземну мову – немає. Він зауважив, що потрібно знайти свій шлях, який підходить конкретній людині.
Володіння англійською мовою це вже давно не потреба, а гостра необхідність. Адже, окрім того, що це одна з найпопулярніших мов, вона відкриває нам більше можливостей.
Щодо спікерів, котрі надали коментарі, то вони обоє зауважили, що бажання та регулярні заняття є ключовими факторами у вивченні мови.
Назар Ольшанський