Андрій Залога: “Карантинні обмеження за останні півтора року дуже вплинули на підприємницьке середовище і не лише на Миколаївщині, а загалом в державі. Зменшився товарообіг, погіршилась купівельна спроможність людей.
Водночас, як на мою думку, на фоні такої складної економічної ситуації, карантин виявив наскільки слабким є підприємницьке середовище нашої територіальної громади. Слабкість нашої місцевої бізнес-спільноти проявляється у недостатній ресурсності, але це, на жаль, типова картина для всієї держави.
І те, що у нас почав з’являтися великий відсоток підприємців, які працюють у тіні – є наслідком цієї проблеми, але також викриває іншу нашу проблему – низьку самосвідомість підприємців, застарілу звичку та небажання стратегічно мислити.
Візьміть до прикладу будівельні бригади на будівництві. Чи вони оформлені офіційно? В кращому випадку можуть перебувати на «мінімалці». Середовища, які займаються сферою послуг – та ж ситуація і така сама картина у сезонних працівників.
Але рано чи пізно підприємцю прийдеться легалізувати свою діяльність, якщо він захоче розвивати свій бізнес.
У цій ситуації суцільного виклику вбачаю за доцільне створення Ради підприємців, але реальної, яка б працювала з низів та не залежала від влади. Відсутність такого громадського об’єднання у нашому бізнес-середовищі – це погано для всіх: і для органу місцевого самоврядування, і для підприємців. Переконаний, що така Рада могла б відновити довіру місцевого бізнесу до керівництва територіальної громади. Тому що той хвіст чи шлейф тоталітарного сприйняття та цілковитої недовіри до влади тягнеться і по сьогодні. Я помічаю, що молодь, яка є освіченішою і більш прогресивною, впевнена, що не варто чекати нічого доброго від держави, а розраховувати лише на себе. Рада підприємців може змінити дану ситуацію і стати ефективним інструментом для лобіювання чи відстоювання інтересів місцевого бізнесу у провладних коридорах місцевої влади”.