Організація роботи медичної сфери в громаді в умовах воєнного стану – це безпрецедентний виклик для медиків, бо вимагає надання якісної, доступної та вчасної медичної допомоги жителям громади та переселенцям у вкрай важких умовах.
Якщо медичні послуги недостатньо спрямовані на специфічні потреби громадян, особливо вразливих груп населення, то це відчувають насамперед ВПО, особи похилого віку, одинокі батьки й люди з інвалідністю, які залежать від медичних і соціальних послуг. Тож належне функціонування закладів охорони здоров’я – набуває неабиякої ваги та актуальності, коментує редакції Юрій Кучер, головний лікар Миколаївської громади.
«Підвищений запит на якісну медицину зумовили адміністрацію Миколаївської міської лікарні розробляти стратегічні підходи до надання якісних медичних послуг, які будуть плануватись на основі реальних потреб пацієнтів установи. Адже, за останні місяці побільшало звернень не лише збоку місцевих мешканців, але й зі сторони ВПО. У миколаївську лікарню бувало за тиждень зверталось до 200 ВПО. З них, половина пацієнтів – це діти».
Ред.: Якими послугами можуть скористатись ВПО, багато з них втратили документи?
Ю.Кучер: У нас діє терапевтичне, хірургічне відділення, акушерство, гінекологія, дитинство тощо. Практично всі вузькі спеціалісти представлені тут і їм нема потреби їхати кудись, вони можуть всі послуги отримати на місці. У нас були пацієнти представлені без опікуна, без достовірної інформації про рідних, без документів, які б посвідчували особу. Були і старші люди з якимись хронічними захворюваннями і більш молоді люди, люди у яких є ампутовані кінцівки, з різними травмами. Був один чоловік, 1977 р.н, якого прооперували ще в Дніпрі, але тут ми його ще двічі оперували. Були люди з множинними осколками, які важко знайти в тілі. До слова, намагаємось зараз через волонтерів придбати рентген для виявлення таких дрібних осколків. Тобто, ми говоримо про різних пацієнтів. Проте, всім була надана відповідна і належна допомога. Адже, не обов’язково зразу ж переукладати декларації з сімейними лікарями. Ми надамо допомогу. Але, якщо вони вже мають статус внутрішньо переміщеної особи, мають адресу, де вони проживають і їм потрібна медична допомога, ліки, тоді їх реєструють для одержання безкоштовних ліків. В нас були випадки, коли ми оперували людей, в тому числі тих, які підлягали мобілізації, тобто їм давали відтермінування від мобілізації, а через два місяці вони могли вже звертатися до військомату. Ми ще надаємо ургентно-стоматологічну допомогу, є замісна підтримуюча терапія для узалежнених людей, які отримують метадон. В нас є збережений тубкабінет. Ми можемо активно вести амбулаторне лікування і консультувати пацієнтів. Ведемо вагітність.
В нас є всі спеціалісти. Ми працюємо над тим, щоб надавати більше якісних послуг. Є в нас ендоскопічні методи обстеження, колоноскопія – ці послуги можна отримати за електронним скеруванням лікаря.
Ред.: Чи не виникає дефіциту медикаментів, адже бюджет забезпеченості медикаментами планувався до початку війни і він не передбачав такого форс-мажору як війна?
Ю.Кучер: На початку року ми створили непоганий запас деяких препаратів, але є важка ситуація з так би мовити «капаючими» речовинами, тому що вони дуже затребувані.
Зараз є така частина медикаментів, які ми отримуємо централізовано. Якщо на данний момент немає необхідного препарату ми намагаємось цю ситуацію вирішувати, зокрема, внутрішньо переміщенні особи мали б бути забезпечені ліками першої необхідності першочергово. Деякі медичні препарати ми шукаємо через волонтерів. Ми не мали їх змоги закупити по тій причині, що це є централізовані закупівлі.
Ред.: Чи є у вас співпраця з соціальними службами громади у питанні ВПО?
Ю.Кучер: Так, звісно. Адже, у нас були пацієнти, які виробляли групу інвалідності. Також пацієнти, які шукали соціальні притулки, де вони будуть отримувати сторонню допомогу, після отримання медичної у нашій лікарні. Їхній поточний стан не дозволяв самостійно себе обслуговувати. Відтак ми перебуваємо у контакті з соціальними службами.
Ред.: У який спосіб ви доносите оперативно інформацію? І попри війну чи є зміни в якості та кількості медичних послуг у лікарні?
Ю.Кучер: Ми активно використовуємо соцмережі. Закликаємо підписуватись на наші сторінки, де ми публікуємо анонси важливих змін, а також розповідаємо про ті чи інші послуги, які пацієнти можуть отримати у нас. Також ми працюємо над сайтом Миколаївської лікарні. Коли в нас буде сайт, ми плануємо під’єднати до нього кабінет пацієнта, де кожен зможе переглядати результати своїх аналізів, рентгени і т.д. У нас створено контакт-центр.
Крім того, ми активно оновлюємо матеріально-технічну базу відділень. Відкриваємо нові послуги, які є вкрай затребувані в громаді. Так, в нас почало працювати реабілітаційне відділення. Нещодавно, завдяки зусиллям волонтерів, ми придбали апарат для гемодіалізу. Тож будемо працювати у напрямку відкриття послуги для людей, що потерпають від ниркової недостатності. Усі ці зміни є наслідком оновленої стратегічної політики Миколаївської лікарні. Для нас важливо надавати своєчасні та якісні послуги. І над цим ми працюємо.
Ред.: Дякую за розмову.
Розпитувала Ірина Телька
Варто зауважити, що Миколаївська міська лікарня бере участь в проєкті USAID Ukraine – USAID Україна «Підтримка реформи охорони здоров’я».