Про ситуацію з опалювальним сезоном, проблематику Миколаївської фортеці та про земельні питання – в редакційному інтерв’ю з головою Миколаївської ТГ Андрієм Щебелем.
Коли подадуть теплоносій у бюджетні установи?
Ред.: Андрій Іванович, проясніть яка ситуація з початком опалювального сезону в Миколаївській громаді. Коли подадуть теплоносій у бюджетні установи?
А.Щебель: Хотілось б посміхнутись, але, на жаль, ситуація складна. Ситуація з опалювальним сезоном достатньо критична і це на рівні держави. Зараз тривають переговори із Нафтогазом, який є єдиним постачальником газу в державних установах та для комунальних підприємств. Сподіваюсь це вирішиться якнайшвидше і відбудеться все згідно з Меморандумом, який прийнятий на державному рівні. Все, що залежало від нас – ми зробили вчасно.
На даний час можу констатувати, що закупити газу ми не можемо оскільки немає підписаних угод з боку Нафтогазу. Минулого року при закладанні бюджету ціна на газ була 17 гривень за куб. На цей рік ми передбачили в бюджеті 23 гривні за куб, тобто на 30% більше аніж минулого. Ціни, які зараз пропонують продавці газу, далеко за межами тих, які ми передбачали в бюджеті. Ми готувались до того, щоб зупинити всі проекти які були розпочаті, аби ці гроші переправити на Управління освіти, де є зосереджені освітні та культурні заклади, а також на КНП Миколаївська міська лікарня, щоб вони могли закупити газ. Згідно із Меморандумом передбачається, що ціна буде становити 16,80 гривень з ПДВ і це дасть нам змогу орієнтуватись з тими цінами, які були закладені при формуванні бюджету. Наразі чекаємо як і усі інші громади. Дії мають бути від Нафтогазу.
Ред.: У разі, якщо з якихось причин станеться форс-мажорна ситуація і Меморандум не буде виконано, а фінансовий тягар, в частині проплати, ляже у повному обсязі на Миколаївську міську раду – чи готові ви купувати теплоносій по ціні близько 40 гривень, як зараз є на ринку?
А.Щебель: Чи кине нас держава в кип’яток чи в холодну воду, поживемо побачимо. Ми, звичайно, будемо реагувати на усі виклики які будуть. Я думаю, що до нового року таке не трапиться. Щодо виконання Меморандуму, то на сьогоднішній день є затверджена типова угода між «Нафтогаз» і споживачем газу. Це дає можливість говорити, що це не просто меморандум, а що він відображений в офіційних документах.
Ред.: Зараз діти пішли на канікули. А що буде робити міська рада, у разі, якщо підписання угод затягнеться і теплоносій не надійде в освітні установи громади?
А.Щебель: Згідно усіх вимог законодавства за температурний режим в навчальних закладах відповідає його директор. Відтак, якщо будуть надходити листи від директорів, в мене іншого варіанту як скликати комісію ТЕБ та НС і відповідно прийняття рішення про перенесення навчального періоду не буде. Ніхто не буде ставити здоров’я дітей під загрозу.
Чому Стрийська рада звинувачує Миколаївську міську раду в інертності у питанні захисту Миколаївської фортеці?
Ред.: Днями комісія районної ради, на чолі з її очільником паном М.Лучечком, виїжджала для обстеження на одну з ділянок Миколаївської громади, на якій є історичні об’єкти Миколаївської фортеці. За підсумками такого виїзного засідання пан Лучечко написав обурливий пост в соціальній мережі, в якому зазначив, що Миколаївська міська рада ігнорує виїзні засідання Стрийської районної ради з важливого питання. І загалом дії міської ради по захисту Миколаївської фортеці є інертними. Прокоментуйте цю ситуацію?
А.Щебель: Я б хотів зосередити увагу на кількох моментах. Перше, служба Геонадр звернулась до Стрийської районної ради і також другим адресатом була Миколаївська міська рада з проханням надати дозвіл на промилову розробку діялнки де розміщується частина фортифікаційних споруд. Саме район, а не міську раду, просили прийняти рішення по даному запиту і при цьому врахувати позицію Миколаївської міської ради. Щодо позиції Миколаївської міської ради я не буду детально говорити про численні заходи, котрі були організовані на захист Миколаївської фортеці. Зосереджусь на важливому. Є розпорядження голови Львівської обласної адміністрації, в якому конкретно зазначено, що до переліку нововиявлених пам’яток історико-культурної спадщини занесено Миколаївську фортецю. Звернення про надання дозволу на промислову розробку цієї ділянки періодично до нас надходять від різних фірм. Компанії змінюють лише свої назви, але мова завжди йде про одну ж і ту саму територію. Ще раз хочу наголосити, оскільки виявлено пам’ятки історико-культурної спадщини, відповідно тут працює закон України «Про охорону історико-культурної спадщини», яким ми повинні і керуватись. А саме, нами було вжито ряд заходів: попередженні усі власники земельних ділянок, що на території їхніх ділянок виявлені пам’ятки історії. Усім їм надіслані відповідні інформаційні листи з повідомленням про вручення. Окремі з них прийшли в міську раду і уклали охороні договори. Це перше.
Другий момент. Ми замовили виготовлення облікової документації і було прийняте сесійне рішення та виділено бюджетні кошти для реалізації цього проекту. На сьогоднішній день вся документація виготовлена і була передана на підпис у відділ архітектури до обласної державної адміністрації. Тепер постає питання: якщо ми діємо в площині закону України «Про охорону історико-культурної спадщини», то про які кар’єри чи дозволи може йти мова у служби Геонадр та геології? Відповідно, коли ми писали листа в Київ та на Стрийську РДА ми зауважили наступне: свою позицію миколаївчани висловили давно і вона незмінна. Пам’ятка має бути збережена. Тому, Миколаївська міська рада ще в червні прийняла рішення в якому відмовила у наданні погоджувальних дозволів тим чи іншим фірмам. Для чого приймати незаконні рішення я не розумію?
Старости округів потрапили під приціл міської ради через земельні питання
Ред.: Ще хотілось поговорити про не менш важливу тему, яка стосуватиметься сфери земельних відносин. Буквально кілька днів тому відбулась нарада за участі старост всіх округів територіальної громади на якій з вуст посадовців міської ради старостам закидали халатне відношення щодо проведення інвентаризації та обліку земель комунальної власності, які, у підсумку, спричинили збитки міському бюджету. Щоправда конкретних прикладів ніхто не озвучував. Чи справді має місце така ситуація?
А.Щебель: Досить складне запитання. Ще в серпні були видані відповідні доручення відділу земельних ресурсів та іншим структурним підрозділам, які повинні були напрацювати алгоритм дій по виявленню необлікованих земель у громаді. Була утворена відповідна комісія, яка, також, мала б виявляти факти самовільно захоплених земель. Такою комісією були здійснені рейди по Миколаєву щодо тимчасових споруд, які стоять на землях комунальної власності без належно оформлених документів. Були направлені відповідні звернення в різні інспекції. У вересні ми виявили другу проблему – це самовільно захоплені землі фермерськими господарствами, які ведуть бізнес, зокрема в Гонятичах, але землю також неналежно оформили. Ми скерували відповідні листи в кадастрову службу, аби ті перевірили факти виявлені комісією. Знаю, що на даний час поліція порушила кримінальне провадження по цьому факту і очевидно це дійде до свого логічного завершення для правопорушників. Така ситуація не є поодинокою, на жаль, у громаді. Тим паче, що попередні розрахунки засвідчили, що внаслідок самовільного захоплення земель бюджет громади не дорахувався більше мільйона гривень. Тому, старостам були дані відповідні доручення здійснити облік та інвентаризацію, бо вони краще знають хто і де, і в яких межах обробляє ділянки довкола сіл. Одні старости – до цього віднеслись добросовісно та зробили необхідний облік, інші – халатно. Міська рада, щодо таких посадовців буде приймати рішення.
Ред.: Не так давно Миколаївська міська рада виставляла на аукціон землі з правом продажу оренди і не погано вторгувала – більше мільйона. Чи планується ще виставляти певні земельні ділянки в цьому році чи можливо вже на наступний рік?
А.Щебель: На сесії, що відбудеться 27 жовтня, окремі рішення стосуватимуться проведення аукціонів. Це один з важливих інструментів наповнення бюджету. Як би мені не хотілось зробити ремонти у всіх лікарнях за бюджетні кошти, як би мені не хотілось відкрити садочки у всіх населених пунктах – на це потрібні кошти. Їх потрібно заробити. В нас багато землі з якої ми можемо отримувати доходи: або оренда, або продаж. Я – прихильник оренди землі, оскільки треба залишити щось нашим нащадкам. Те саме стосується і майна комунальної власності яке є на території громади. Біда у тому, що камінь (ред.: мається на увазі збудовані будівлі) теж старіє і руйнується від погодних умов, якщо його не доглядати та не використовувати. До прикладу, та ж сама Новосілка-Опарська. Ми всі знаємо, що там є лікарня яка має нове накриття, але в більшості своїй це приміщення пустує. Пусте приміщення не вигідно опалювати, а від сирості воно руйнується. Тому закликав старост провести громадські обговорення, щоб громада визначилась з подальшою долею цих приміщень: чи доцільно їх продати, чи здавати в оренду.
Ред.: Дякую за розмову.
А.Щебель: Навзаєм.
Розмову вела Ірина Телька