Нещодавно пасажири, які регулярно користуються послугами перевізників на маршрутах №555 та №534 (раніше №234), були неприємно здивовані різким підвищенням тарифів. Вартість поїздки з Нового Роздолу до Львова сягнула 115 грн, а з Монастирця до обласного центру — 170 грн. Відповідно різко зросла вартість всіх супутніх зупинок.
Активне обговорення цього питання точиться у місцевих спільнотах і соціальних мережах. До редакції почали надходити звернення від мешканців із проханням з’ясувати причини стрімкого подорожчання.
У свою чергу, редакція скерувала запит до Мирослави Гривняк, керівнииці Миколаївського автопарку, яка курує перевезення маршруту №555 Н.Розділ-Львів, з проханням прокоментувати дану ситуацію.
«Я розумію, що серед пасажирів є пенсіонери та люди з невисокими доходами. Проте зростання тарифу економічно обґрунтоване. Ми не єдині, хто підняв ціни — це загальнообласна тенденція. Вартість проїзду на нашому маршруті складає 2 грн за 1 км (1,75 грн + ПДВ), тоді як середній тариф по області — 2,20 грн за кілометр. На зростання вплинули здорожчання пального та витрат на обслуговування, а також підвищення заробітної плати водіям, що дозволяє підприємствам бронювати персонал у період мобілізації».
Начальник управління транспорту Львівської ОВА Степан Рудницький підтвердив, що станом на сьогодні вже 17 перевізників подали заяви про перегляд тарифів. За його словами, нові тарифи на маршрутах №555 та №534 — навіть дещо нижчі, ніж у середньому по області. Він додав:
«Нам надійшло повідомлення про підняття вартості перевезень з 11 червня Миколаївським та Жидачівським АТП на всі їхні мережі. У повідомленні зазначено, що вартість перевезення разом з ПДВ 2 грн за 1 км, мінімальний тариф – 30 грн. Ці тарифи є дещо меншими у порівнянні з іншими перевізниками області. Ключову роль на формування тарифу вплинули такі чинники: заробітна плата, пальне і вартість витратних матеріалів з обслуговування автобусів. Зауважу, що минулоріч, середня заробітна платня по галузі, була в межах 12 тис грн. Щоб зберегти персонал керівники АТП вимушені були підняти оплату праці вище 20 тис грн, щоб по критеріях бути стратегічно важливим підприємством і бронювати працівників. Крім того, зросла і вартість пального. Так це ціна динамічна, на яку впливає у тому числі і сезонність, але в середньому за рік відбулось зростання від 46 грн за літр пального до 56 грн.»
Павло Малик, керівник Жидачівського АТП, який обслуговує 534 маршрут та супутні зупинки цього напрямку у коментарі редакції зауважив, що сьогоднішня вартість перевезення це нульова рентабельність. Крім того, стан доріг напрямку Жидачівського та у віддалених селах Журавенської громади – спричиняє майже щоденну поломку автобусів, а це впливає на зростання вартості витратних матеріалів з обслуговування.
«Ми не піднімали вартість перевезення з 2021 року. Але сьогодні – це вимушена ситуація. Проте, це нульова рентабельність. Ми змушені підняти, бо дуже різко зросла заробітна платня і витрати на обслуговування автобусів. Якщо взяти стан доріг напрямку Жидачівського та такі віддалені села як Протеси, Чертіж, то їхати туди б не наважився інший перевізник через поганий стан автомобільних доріг. Ми, практично, кожного дня ремонтуємо автобуси».
Зростання цін на пальне, підвищення заробітної плати водіям у зв’язку з мобілізацією, збільшення витрат на ремонт транспорту через незадовільний стан доріг – це ті чинники, які пливають на зростання вартості тарифу, запевняють і самі перевізники і контролюючі органи. Попри обурення пасажирів, перевізники наполягають, що це вимушене, але обґрунтоване рішення, без якого стабільна робота маршрутів опинилася б під загрозою.
Ірина Телька
Світлини з відкритих джерел мережі Інтернет
Зростання цін на пальне….,.????? Будуть їздити порожні буси, хтось перейде на власний транспорт, бла бла кар,…….. авто парк може збанкрутувати……